Gépjármű leadása
Mire figyeljen a gépkocsi visszaadásakor?
Az elhasználódás mértékének megállapítása nagyban függ az adott jármű korától és a megtett kilométerek számától. Bizonyos sérülések vagy károk ezekre tekintettel sem fogadhatók el normál használatból adódónak. Ilyenek például a hiányzó alkatrészek, a törött üveg vagy fényszóró, illetve a nem működő kapcsolók, berendezések.
A gépkocsiban keletkezett kár értékét minden esetben felmérjük. Ha lehetséges, inkább a javításra, mintsem a cserére koncentrálva készítjük el a kalkulációt.
Az átvételt követően állapotfelmérést készítünk, amelyben minden olyan, a járművel kapcsolatos sérülést, kárt feljegyzünk, ami a nem a természetes elhasználódás folytán keletkezett.
A jelentés tartalmazza a javítások módját és költségeit is.
Mire figyeljen az átadás előtt, mit hozzon magával:
- minden kulcsot vagy indítókártyát,
- minden eredeti dokumentumot (használati utasítás, ismertető, stb.),
- az eredeti, kitöltött szervizkönyvet,
- a rádiókódkártyát, kódkártyát,
- a műholdas navigáláshoz használt gyári SD kártyát (a mentett helyeket biztonsági okokból kérjük törölje ki),
- minden leszerelhető tartót, konzolt,
- minden olyan opcionális felszerelést, ami a járműben volt átadáskor és nem állandó alkatrész (vonóhorog, csomagtartótálca, gumiszőnyeg, tetőcsomagtartó, stb.),
- a járműhöz tartozó minden biztonsági felszerelést (kocsiemelő, kerékkulcs, elakadásjelző, elsősegélydoboz, stb.),
- a pótkereket, vagy defekt javító készletet.
Vegyen ki minden személyes tárgyat, ami nem tartozék:
- CD-k
- Térképek
- Napszemüveg
- Benzinkártya
- Ruhanemű
- Sportszerek, egyéb személyes tárgyak.
Ellenőrizzen minden tárolóhelyet a járműben: csomagtartó, kesztyűtartó, az ajtók belsejében, az ülések hátulján található tárolók, stb.
A járműben hagyott személyes tárgyakat a jármű visszavétele után egészségügyi okokból nem tároljuk!
Gondoskodjon róla, hogy a jármű kívül-belül tiszta legyen
Ha a jármű piszkos a leadás napján, a szemle csak a tisztítást követően végezhető el, aminek költségét kiszámlázzuk. Ilyenkor a takarítást vagy meg kell várnia, vagy az újraütemezett időpont miatt a plusz felmerülő költségeket is Önre háríthatjuk.
A kellemetlen szagok és/vagy a jármű belsejében maradt szennyeződéseket minden esetben teljesen el kell távolítani.
Karbantartás, szerviz, gumicsere esetén
A rendszeres karbantartás elengedhetetlen a gépjármű használók kényelme és biztonsága szempontjából.
A karbantartási időközöket jelzi az autóban lévő használati útmutató, illetve a műszerfalon is megjelenik egy erre figyelmeztető üzenet. Kérjük, hogy a szerviz szükségessége előtt kb 300 km-rel szíveskedjen minket értesíteni a help@autoplan.nyitraicsoport.hu címen, hogy egy Önnek is megfelelő időpontot foglalhassunk márkaszervizben.
Az autó vezetőjeként Önnek rendszeresen ellenőriznie kell az olajszintet, a hűtőfolyadék szintjét, az ablakmosó folyadékot, és a gumiabroncs nyomást, valamint egyes dízel autók esetében az AdBlue szintet.
Amennyiben szerződése magában foglalja a téli gumiabroncsokat, akkor azt javasoljuk, hogy váltson téli gumiabroncsokra, amikor a napi átlaghőmérséklet 7 Celsius fok alá csökken. Ez általában az október-novemberi időszakban esedékes. Váltson nyári gumiabroncsokra a március vége és április vége közötti időszakban. Kérjük a karbantartáshoz hasonlóan értesítsen minket a help@autoplan.nyitraicsoport.hu-n és mi egy Önnek is megfelelő időpontot fogunk javasolni a gumicserére.
A gumiabroncsokat akkor kell cserélni, mielőtt a profilmélység az 1,6 mm minimum alá csökken. Kérjük jelezze, ha ilyent tapasztal.
Amennyiben autója meghibásodott és nem indul, úgy kérjük értesítse a márka assistancet, igényeljen csereautót 3 napra, és értesítse cégünket, hogy mielőbb elkezdhessük az ügyintézést. Amennyiben a szerződésében csereautó szolgáltatás is tartalmaz, úgy ez ügyben is intézkedünk.
Amennyiben autójának „kis” hibája van, is kérjük jelezze felénk, mert a kis hibák kijavításával elkerülhetők a nagyobb volumenű meghibásodások, és jelentősen csökken a balesetek kockázata.
Baleset, káresemény esetén
Ha balesetet szenvedett, autóját megrongálták, ellopták, vagy autója meghibásodott kérem azt részünkre haladéktalanul jelezze!
Kérjük nyugodjon meg, számunkra az elsődleges szempont az Ön és utastársai biztonsága!
Ha a balesetben más jármű is részt vett, akkor töltsön ki egy európai baleseti jegyzőkönyvet. Letöltés (ide küldök két filet, magyar, angol) Kérjük fotózza le, scannelje be a jegyzőkönyvet és küldje meg a help@autoplan.nyitraicsoport.hu címre.
Készítsen képeket a helyszínen minden részt vevő járműről, azonosítási adatokkal. (rendszám)
Amennyiben vannak tanúk, az ő adataikat is jegyezze fel.
Jelentse a káresetet a help@autoplan.nyitraicsoport.hu címen.
Amennyiben gépjárműve mozgásképtelen, hívja a márka Assistance szolgáltatását. A gépjárművét a legközelebbi márkaszervizbe fogják szállítani. Cégünk felveszi a kapcsolatot a márkaszervizzel és gondoskodik az Ön autóján a cégcsoportunk javítóműhelyébe való szállításról és a mielőbbi javításról. Az Assistancetől Ön maximum 3 napra csereautót igényelhet. Kérjük ezt feléjük a bejelentéskor rögtön jelezze.
Amennyiben autóját megrongálták, ellopták, kérjük a cégünk értesítése mellett értesítse a rendőrséget, és tegyen feljelentést.