ÜDVÖZÖLJÜK!
TARTÓSBÉRLET / OPERATÍV LÍZING
Teljes körű autópark kezelés áfa visszaigényléssel, tervezhető költségekkel és csökkenő adminisztrációval.
Tartós bérlet konstrukcióban a bérbeadó beszerzi a bérbevevő igényeinek megfelelő autót és havi bérleti díj ellenében határozott idejű használatra átengedi azt. A tartós bérlet számos előnyt hordoz magában, amivel cége a legoptimálisabb módon tudja beszerezni és üzemeltetni cégautóit. A finanszírozás mellett teljes körű autópark kezelési szolgáltatást biztosítunk, amit akár további szolgáltatásokkal egészíthet ki.
Kinek ajánljuk?
Elsősorban olyan cégeknek, szervezeteknek, amelyek:
- A gépjárművet, mint eszközt szeretnék használni, és nem a tulajdonszerzés a céljuk
- Áfa körbe tartoznak, és jogosultak áfa visszaigénylésre
- Fontosnak tartják a kiszámítható, évekre előre tervezhető költségeket
- A gépjárműveik üzemeltetési és adminisztrációs feladataival nem szeretnének napi szinten vesződni
- A bérlet lejártakor nem szeretnének bajlódni a gépjármű értékesítésével

A TARTÓSBÉRLET ELŐNYEI

Javítja a cég likviditását, mivel az autó értéke nincs lekötve
Kisebb induló költségek, mint egy hagyományos finanszírozás igénybevételekor, akár 0% kezdőbefizetéstől
Mivel az eszköz nem a bérbevevő könyveiben szerepel, így nem kell értékcsökkenést elszámolnia a cégnek
Jelentősen csökken a gépjárművekkel kapcsolatos adminisztráció
A havi bérleti díj 100%-ban leírható költség
A bérleti díj és a bérleti díjban szereplő egyéb járulékos költségek áfa tartalma a gépjármű üzleti használatának arányában (útnyilvántartás mellett) vagy fixen 50%-ban (útnyilvántartás nélkül) visszaigényelhető
Könnyen tervezhető költség a futamidő alatt
A maradványértékre vonatkozóan nincs elszámolás a futamidő végén, az újra értékesítés kockázata a bérbeadónál van
SZOLGÁLTATÁSI ELEMEK
A szolgáltatási díjakon felül a gépkocsi finanszírozása forint alapon, fix kamatozással, garantált maradványértékkel kerül meghatározásra a nettó bekerülési összeggel számolva. Az értékcsökkenés, a jármű nettó beruházása és a maradványérték közötti különbözet, ami egyenlően van elosztva a teljes futamidőre. A kamat szintén egyenlően van elosztva a teljes futamidőre, ezért lesz a díj végig állandó.
Magában foglalja a kötelező szervizek díját, valamint a tervezett teljes futamidőre eső, rendeltetésszerű használat mellett felmerülő, teljes körű karbantartások költségeit. Ennek köszönhetően a műszaki meghibásodások javítása, kopó-forgó alkatrészek cseréje és a garancián túli javítások is díjmentesek.
Beleértve a tervezett futamidőhöz és futásteljesítményhez kalkulált, választott árkategóriájú téli és nyári gumiabroncsok árát, továbbá a szerelés, a tárolás és az állapotfelmérések költségeit.
A havi díj keretében a flottakezelő tartja a kapcsolatot a szervizekkel és az elszámolási ügyintézésbe is bekapcsolódik, így az autóhasználóra csupán az időpont-egyeztetés marad intézendő feladatként.
0-24 órás belföldi gépjárműmentés. Magyarország vagy Európa területén műszaki meghibásodás esetén ingyenes, nonstop telefonos segélyszolgálat. A jármű állapotától függően helyszíni javítás vagy tréleres szervizbe szállítás vehető igénybe.
A havidíj tartalmazza a biztosítási adót, a cégautóadót, illetve a gépjárműadót. A cégautóadó csökkenthető a gépjárműadó összegével, tehát ez utóbbi nem jelent plusz terhet.
Ide tartozik a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, valamint a CASCO és a GAP biztosítás.
Magában foglalja a káreseményekhez kapcsolódó ügyintézést, továbbá a bírságok kezelését is.
Nagyvállalatok több mint 10 autóból álló flottájának esetében egy kijelölt kapcsolattartó folyamatos pénzügyi és hatékonyságfejlesztési tanácsokkal, riportokkal, továbbá iparági szakértelemmel segíti a flotta kezelését, optimalizálását.
Karbantartások és javítások idejére.
A Driver Centeren keresztül.
A webes felületen könnyedén elintézhetők a céges autóval kapcsolatos ügyek, és akár kiegészítő szolgáltatást is megrendelhetünk ezen keresztül.
SZÜKSÉGES DOKUMENTUMOK
EGYÉNI VÁLLALKOZÓKNAK
A magánszemélyek által benyújtandó dokumentumokon felül:
- a NAV által kibocsátott, adószámmal ellátott, nyilvántartásba vételt igazoló okirat vagy a vállalkozói igazolvány;
- 30 napnál nem régebbi NAV folyószámla-kivonat.
TÁRSAS VÁLLALKOZÓKNAK
- finanszírozási kérelem;
- 30 napnál nem régebbi cégbírósági cégkivonat;
- aláírási címpéldány a szerződést aláíró(k)tól;
- előző évi mérleg és eredménykimutatás;
- 30 napnál nem régebbi NAV folyószámla-kivonat;
- 1 éven belül alapított cég esetén az ügyvezető, Bt. esetén a kültag kezességvállalása szükséges;
- jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet nevében vagy megbízása alapján eljárni
jogosult természetes személy: - személyi igazolvány / személyazonosító igazolvány;
- a lakcímet igazoló hatósági igazolvány / kártya (amennyiben az kiállításra került).
A hitelbírálat eredményétől függően egyéb dokumentumok is szükségesek lehetnek.
MAGÁNSZEMÉLYEKNEK
- finanszírozási kérelem;
- személyi igazolvány / személyazonosító igazolvány;
- a lakcímet igazoló hatósági igazolvány (kártya) (amennyiben az kiállításra került);
- gépjárművezetői engedély;
- TAJ kártya és adókártya;
- az alábbiak közül legalább egy:
- munkáltatói jövedelemigazolás (a Merkantil Bank által rendelkezésre bocsátott nyomtatványon (PDF formátumban letölthető a Merkantil Bank weboldaláról is: www.merkantil.hu);
- legutóbbi 2 hónapra vonatkozó bankszámlakivonat (amely tartalmazza a jövedelem átutalását) vagy a NAV által kibocsátott jövedelemigazolás (ún. NAV jövedelemigazolás);
- nyugdíjasoknál egy havi nyugdíjszelvény, amit helyettesíthet bankszámla kivonat is, ha a nyugdíj jóváírása szerepel rajta;
- amennyiben a magánszemélyként igénylő ügyfél a saját tulajdonában lévő cégnél dolgozik, akkor az igénylésnél a cég NAV-folyószámla kivonata is benyújtandó.